% ZĽAVA - SPRAVA %

% ZĽAVA - SPRAVA %

Nie je dňa, kedy by sa v obchodoch nezjavila aká-taká zľava, akcia, discount, výpredaj, likvidácia, promo, bestseller, tematická, kombinačná, množstevná, vernostná alebo iná akčná, časovo limitovaná ponuka. Niekedy sa stačí prejsť nákupným centrom a človek má pocit, že všade prebieha jedna a tá istá akcia: nová kolekcia, zimný výpredaj, zľava na denim, finálne ceny, späť do školy, vianočný predpredaj a pod. Vlastne, každá sezóna so sebou prináša nové kampane a cenové bomby. Je potom vôbec možné odolať a nenakupovať, keď sme v podstate stále, na každom kroku a z každej strany atakovaní väčšími či menšími, neraz v rôznych reťazcoch dokonca veľmi podobnými lákadlami?

Aj tu existujú iba dva typy ľudí:

  • tí, ktorí nakupovanie neznášajú a do obchodov zavítajú iba za trest alebo, keď už fakt musia. Ich zľavy či veľké výpredaje naozaj nezaujímajú a teda ich ani počas roka veľmi neriešia, bravúrne ich prehliadajú a ignorujú.
  • Potom sú tu tí, pre ktorých vlastne existuje aj stránka www.cervena.sk, teda vášniví maniaci do nákupov, lovci výpredajov, zľavoví nadšenci, odberatelia akčných newsletterov alebo, bez ohľadu na cenu, fanúšikovia shoppingov. A títo, dá sa nadnesene konštatovať, že ľahší nákupní "psychopati", sú veľmi náchylní na všetky vyššie menované nástrahy. A áno, presne tieto povahy obchodníci milujú a snažia sa ich odchytiť atraktívnymi ponukami. Prečo? Ryža, zlatá baňa, kšeft, vata, ... jednoducho zákazník platí = obchod ide.

Na margo uvedeného by sme mohli vypichnúť pár múdrostí našich starých materí, ktoré sa až prekvapivo hodia aj k tejto téme a vyplýva z nich hneď niekoľko cenných rád, ktorých sa treba držať najmä pri nenásytnom nakupovaní :)

 

Kto sa bojí, nech nechodí do lesa

Teda, kto nemá zrovna čo utrácať, nech sa vyhýba všetkým centrám a lokálom, kde by nechal aj posledné gate, e-shopy nevynímajúc. Netreba sa trýzniť ani len bezvýznamným obzeraním krásnych výloh - len si tým pripomeniete, že nesmrdíte ani pätákom a zbytočne upadnete do finančnej depresie. V období "bez koruny" udržiavajte bezpečnú vzdialenosť od toho, na čo fakt nemáte. Však nebojte, príde opäť výplata a znova sa môžete ísť do takéhoto krásneho lesa prejsť :)

Dvakrát meraj a raz strihaj

O čom? No o tom, že hoci často podľahneme opojnému pocitu pri pohľade na úlovok za skvelú cenu, stále by sme mali mať pri sebe nákupného Boha a na perách kontrolnú otázku pred samotnou kúpou: je toto naozaj niečo, čo 1. musím/neskutočne chcem/potrebujem mať alebo 2. je to fakt len ďalšia, v podstate obyčajná, ničím výnimočná vec, ktorá ma síce stojí 0 celá nič, ale presne tak aj vyzerá a takmer ihneď zapadne do večného zabudnutia? Naučte sa kupovať len také veci, ktoré vás skutočne nadchnú a radosť z nich vám vydrží dlhšie ako jedno použitie.

Nie všetko je zlato, čo sa blyští

Zľavy sú super! Je to šetrný spôsob nakupovania, ale pozor! Musíte si vypestovať cit na to, čo je skutočne výhodná zľava a čo len "kšunt", ktorý sa nám snaží obchod či priamo predajca podsunúť a presvedčiť nás o jeho kvalite za lepšiu, alebo úplne smiešnu cenu.

Komu sa nelení, to mu sa zelení Chyba! Komu sa nelení, tomu sa predsa logicky čo? Červená :-)