ČO S NAČATÝM SEPTEMBROM?

ČO S NAČATÝM SEPTEMBROM?

Rána sú o niečo sviežejšie, dni sa postupne skracujú, nočné prechádzky mestom si už pýtajú mikinu či sveter a megalomanské výpredaje sa tiež pomaly vytratili z našich obľúbených obchodov. Je to viac než jasné: leto je preč, nastupuje babie leto a po ňom známa jesenná melanchólia. Čo nás ale, nákupné povahy, vôbec nemusí rozhodiť, pretože začína ďalšia sezóna, konkrétne jeseň – zima 2016/2017. Čo to znamená pre módny priemysel, obchod a nálady nakupujúcich?

September už tradične prináša viaceré lákadlá – všade sa objavujú novinky nastupujúcich jesenných a zimných kolekcií, najnovšie módne trendy zo svetových mól si nachádzajú svoje, a to dosť výrazné miesto vo výkladoch a tematických kampaniach, vrcholia poprázdinové „back to school“ akcie pre školákov a kde-tu sa ešte objaví finálny výpredaj zostatkového letného tovaru. Nuž, pre peňaženky možno nie najideálnejšie obdobie, ale ak striehnete s nami, ešte stále viete nakúpiť s maximálnymi možnými zľavami.

Septembrové babie leto praje nielen novým a perspektívnejším vzťahom po vytriezvení z letných afér, ale rovnako aj triezvym nákupom. V tomto čase sa začíname obzerať po teplejších vrstvách, nepremokavých materiáloch a tak celkovo sa chceme pripraviť alebo skôr vyzbrojiť na príchod sychravých, upršaných a šedých dní, ktoré zaručene prídu. Zároveň nie je na škodu veci pretriediť si a hlavne vymeniť svoj šatník a zvážiť, čo poputuje do nášho osobného módneho „skladu“ a čo naopak umiestnime na výslnie, s čím sa rozlúčime snáď aj navždy, čo z letných outfitov využijeme ešte počas príjemných slnečných chvíľ a čo do ulíc vytiahneme opäť až o rok.

Ak sa chystáte na lov originálnych kúskov a módnych lahôdok, ktorými si spestríte svoju garderóbu (a snáď aj náladu J), nerátajte s tým, že natrafíte na výraznejšie zvýhodnenia. Novú sezónu totiž už klasicky sprevádza tzv. zľavový útlm, vďaka ktorému sa väčšina nákupov sústredí práve na nové kúsky, ktoré sú, ako inak, vo vyšších sumách. Z úplnej biedy vedia vytrhnúť ešte „mikro“ uvádzacie ponuky s promo cenami na vybraný tovar z najnovšej kolekcie alebo množstevné zľavy. Tie však väčšinou nepresiahnu 20 či 30 % z pôvodnej ceny.

Toto, dá sa povedať, že na zlacnené kúsky „hluché“ obdobie však vedia vykompenzovať aj iné akcie, ktoré potešia. V Bratislave sa napríklad už tento mesiac otvára prvý kamenný obchod známej americkej značky FOREVER 21. Nájdete ho od 17.9. v obchodnom centre Aupark – Bratislava. Zároveň, pri jeho oficiálnom otvorení, získa prvých 200 zákazníkov poukaz na nákup v hodnote 10 eur. Budete medzi nimi?